Onze reis van Marrakech naar Meknes - Reisverslag uit Rabat, Marokko van team van de St.Jan de Doperschool - WaarBenJij.nu Onze reis van Marrakech naar Meknes - Reisverslag uit Rabat, Marokko van team van de St.Jan de Doperschool - WaarBenJij.nu

Onze reis van Marrakech naar Meknes

Door: Annette, Mary en Thomas

Blijf op de hoogte en volg team van de St.Jan de Doperschool

27 Februari 2008 | Marokko, Rabat

Een dag in de bus.

Kees en Jeroen maken plannen om een handeltje op te zetten.
Maite stoot voortdurend haar hoofd.
Er wordt koffie gedronken op een terras in de zon.
Twee fietsers rijden op het terrein van het tankstation naar een benzinepomp. Later blijkt dat ze een leeg blik bij zich hebben.
In Beni Mellal van een lunch genoten in Restaurant de Paris. Daarna een wandelingetje gemaakt. Dichtbij was een middelbare school. Ongeveer de helft van de meisjes droeg een hoofddoekje.
Weer in de bus valt er af en toe iemand in slaap.
Ook nog een stop voor een uitzicht over een stuwmeer. Er stopt nog een bus en daaruit stapt een echtpaar dat we in het vliegtuig ontmoet hebben.
Robbert zit in Boeddha houding en werkt op een laptop achter in de bus.
Annette fotografeert een vrachtwagen nabij een controlepost van de politie. Een agent laat onmiddellijk de bus stoppen. Abdel moet de digitale foto’s laten zien en na vijf minuten praten mogen we weer doorrijden en zwaait de agent ons lachend uit.
Als het donker begint te worden laat Adil weer de cd van Khaled horen, maar nu is het volume wat aangenamer voor de collega's die aan de linkerkant van de bus zitten. Aan de rechterkant doet helaas geen van de speakers het.
Na een aantal spannende inhaalmanoeuvres heeft Achmed ons veilig in Meknes gebracht.

• 27 Februari 2008 - 08:07

Joke:

geweldige foto's!!

• 27 Februari 2008 - 19:18

Pim Brinkman:

Lieve Dré en Marcel,

Wat geweldig om iedere dag (soms 2 keer per dag) de verhalen te lezen over jullie reis door Marokko. Leuk ook om te merken dat de ene schrijver
    wat meer beeldend schrijft dan de andere.
    De foto's maken het helemaal af.
    Vertel jullie (mijn) collega's maar dat ik iedere dag uitkijk naar de post.

Ik wens jullie nog fijne en leerzame dagen, liefs, Pim.

• 27 Februari 2008 - 19:52

Joke:

Vanmorgen was ik kennelijk te vroeg want er was nog geen verslag bij de foto's.(ik zie ook dat er midden in de nacht geschreven wordt; jullie slapen toch wel genoeg he?)
    't Ziet er weer goed uit collega's, ga zo door, ik geniet er van! knuffels, J.

• 27 Februari 2008 - 21:36

Hans Teulings:

Ik blijf genieten van het lezen van de verslagen.Er word steeds beter geschreven bemerk ik. :-)
    De foto's zijn erg mooi en met de reisverslagen erbij is het een prachtig geheel. Nog een paar dagen te gaan met een zeer vol schema.
    Ik volg het op de voet( oog) hahaha
    Groetjes en veel plezier nog,

Hans

team van de St.Jan de Doperschool

Een groot gedeelte van ons team gaat de krokusvakantie op een andere manier invullen dan we gewend zijn: we gaan op studiereis naar Marokko, het geboorteland van heel veel leerlingen van onze school. We willen de taal, de cultuur en de gebruiken "opsnuiven" van onze Marokkaanse leerlingen.