Afscheid van Marokko - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van team van de St.Jan de Doperschool - WaarBenJij.nu Afscheid van Marokko - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van team van de St.Jan de Doperschool - WaarBenJij.nu

Afscheid van Marokko

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg team van de St.Jan de Doperschool

02 Maart 2008 | Marokko, Casablanca

Na een zeer geslaagd afscheidsdiner in het voortreffelijke restaurant Aux Crevettes was het weer tijd om naar het hotel te gaan. De meesten gingen direct hun kamer opzoeken, maar er waren er ook een paar, die toch nog maar een paar uurtjes het nachtleven van Casablanca indoken. Eén ding was zeker: de volgende ochtend zou er om 04.30u opgestaan moeten worden, want de koffers moesten nog ingepakt worden en het ontbijt stond op ons te wachten.Onze vlucht naar Amsterdam zou om 07.50u vertrekken en het vliegveld Mohamed V lag nou niet bepaald naast de deur.
Na het ontbijt namen we buiten het hotel afscheid van Robert en Abdel; Adil begeleidde ons naar het vliegveld. Naarmate we dichter bij de luchthaven kwamen, werd de mist dikker en dikker. Ook het afhandelen van de douaneformaliteiten hielp niet mee om op het geplande tijdstip te kunnen vertrekken. Gek genoeg bleken deze twee oorzaken niet de reden te zijn voor het alsnog later vertrekken van ons vliegtuig. De oorzaak lag in het drukke luchtverkeer boven Europa, zo vertelde ons de gezagvoerder.
Het werd een gedenkwaardige terugreis: nog nooit hebben we zo'n onrustige landing meegemaakt. We hebben wel zes keer een grote ronde moeten beschrijven boven het hart van Nederland,omdat het aanbod van andere vliegtuigen bijzonder hoog was. De landing zelf was voor velen een nachtmerrie: ons vliegtuig werd door de stormachtige wind dan weer van boven naar beneden, dan weer van links naar rechts geduwd. Gelukkig lukte het de vliegers het toestel veilig aan de grond te krijgen. Een dankbaar applaus was hun deel.
Bij de bagageband namen we roerend afscheid van elkaar, want daar zou in de aankomsthal geen gelegenheid meer voor zijn. Daar zou immers het thuisfront ons weer in de armen willen sluiten.
De studiereis naar Marokko zat erop: een reis om nooit meer te vergeten.


  • 02 Maart 2008 - 11:29

    Ans Mulders:

    Dag ex-Marokkogangers.
    Alle verslagen heb ik gelezen en begrepen dat ik heel wat gemist heb.
    Jammer maar het kon niet anders.
    Via Cora ben ik al een beetje bijgepraat.
    Goed dat jullie alsnog konden landen want met die storm zag het er niet goed uit.
    Tijdens jullie verblijf daar heb ik artikelen over Marokko uitgeknipt.
    Met jullie kennis over het land ben ik benieuwd wat jullie daarvan vinden.
    Sterkte met het afkicken!
    Morgen zie ik jullie allemaal weer fris en fruitig op school natuurlijk!
    Groet, liefs Ans.

  • 02 Maart 2008 - 12:08

    Andréa:

    Gelukkig hadden we een luisterend oor in broerschoonzus zoonvriendin. Zo konden we ons goed ontladen van de enorme inpact van deze reis. Na 14 uur slaap(Jan vond in m'n droom dat ik een taaltoets moest doen) was ik nog niet helemaal back to earth,maar het begint te komen. Nu nog even de hond ophalen en dan zijn we weer compleet.Ooh wat missen we de grappen(hè m.smit)en de gesprekjes met elkaar.Het Marokko-effect zal nog lang na-galmen. Miss you all.Dikke kus Andréa

  • 02 Maart 2008 - 12:24

    Joke:

    Jongens ik ben me er van bewust dat ik de komende tijd een heleboel opmerkingen en grappen niet ga begrijpen want ik heb een heel stuk gemist. Ben erg blij dat jullie veilig geland zijn (heb natuurlijk aan jullie gedacht in dat hondenweer) en ben stiekem blij dat ik die landing WEL gemist heb. Tot morgen! J.

  • 02 Maart 2008 - 12:25

    Pim:

    Een week lang heb ik genoten van jullie belevenissen. Ik zal de verhalen missen en kan mij heel goed voorstellen dat de ervaringen onvergetelijk zullen zijn.
    Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om ons op deze manier op de hoogte te houden. Ook mijn ouders (88 en 86 jaar oud) hebben hierdoor de reis, die hun dochter en schoonzoon aan het maken waren, kunnen volgen. Heel veel sterkte met afkicken,groetjes, Pim.

  • 02 Maart 2008 - 12:39

    Maite (aka M. Smit):

    Lieve allemaal,

    ik heb nu al heimwee naar Marokko! Wat een geweldige reis was het! Ik denk dat ik maandag maar ga werken om iedereen weer even te zien ;-) Ik mis jullie nu al!

    Kus, Maite

  • 02 Maart 2008 - 12:52

    Marijke Bollweg:

    Genoten van deze site!
    Marcel, even een compliment; het maken van een site kost veel tijd! Prachtig opgezet.
    Groeten,
    Marijke Bollweg

  • 02 Maart 2008 - 14:09

    Agnes:

    Helaas heb ik een min puntje. Bij aankomst thuis bleek mijn koffer opengemaakt te zijn geweest en is mijn camera ontvreemd.
    Gelukkig hebben wij het reisverslag en alle foto's nog. Marcel brdankt voor alle zorgen rond deze site, ik ben je dankbaar voor alle energie en tijd die je daarin hebt gestoken.
    Nu alle fijne dingen die Marokko gebracht hebben vasthouden en dat minpuntje uit mijn systeem bannen. Tot woensdag!


  • 02 Maart 2008 - 14:46

    Kees:

    Marcel,bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt om dit reisverslag tot een succes te maken.Ik weet hoeveel tijd je er, tot zelfs diep in de nacht aan besteed hebt.Ook in mijn familie is het verslag met veel plezier gelezen.Tot slot:alle collega's bedankt voor de ontzettend gezellige dagen in Marokko.
    Om met Karen te spreken: Wat waren we gelukkig!!!Kees

  • 02 Maart 2008 - 18:08

    Yvonne:

    heel erg fijn om vandaag nog even na te genieten van ons reisverslag .
    Marcel bedankt voor al het werk dat je in deze site hebt gestoken.
    het is een mooie blijvende herinering
    geworden aan een onvergetelijke reis.

  • 02 Maart 2008 - 19:20

    Ellen Schol:

    Deze twee dagen heb ik alleen maar met familie en vrienden over deze mooie en indrukwekkende reis gesproken.Ik heb er van genoten.Marcel bedankt voor het maken van deze site.Het is hierdoor een mooie en blijvende herinnering geworden en het was een succes bij de thuisblijvers om al die verslagen te lezen.En collega's bedankt voor heel veel gezelligheid.
    Ellen Schol

  • 02 Maart 2008 - 21:32

    Diana:

    Hallo collega's nog bedankt voor de gezellige tijd en goede zorgen. Het is wel heel stil zonder jullie.

  • 04 Maart 2008 - 08:56

    Evelien(St.KBA):

    He Marcel, (en collega's)
    Dank voor jullie uitgebreide verslag en foto's, 'k heb meegenoten met jullie geweldige ervaringen
    dag,
    Evelien

  • 14 November 2009 - 08:42

    Mag:

    oh wat leuk!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

team van de St.Jan de Doperschool

Een groot gedeelte van ons team gaat de krokusvakantie op een andere manier invullen dan we gewend zijn: we gaan op studiereis naar Marokko, het geboorteland van heel veel leerlingen van onze school. We willen de taal, de cultuur en de gebruiken "opsnuiven" van onze Marokkaanse leerlingen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 23720

Voorgaande reizen:

23 Februari 2008 - 02 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: