Onze reis en aankomst - Reisverslag uit Rabat, Marokko van team van de St.Jan de Doperschool - WaarBenJij.nu Onze reis en aankomst - Reisverslag uit Rabat, Marokko van team van de St.Jan de Doperschool - WaarBenJij.nu

Onze reis en aankomst

Door: Anita en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg team van de St.Jan de Doperschool

24 Februari 2008 | Marokko, Rabat

Het is zover, de studiereis naar Marokko staat op het punt van start te gaan.

Eerst het inchecken bij Royal Air Maroc, om 12.15 bij gate G7.
Ondertussen werd ons vliegtuig in orde gemaakt, om vervolgens rond 13.30 te vertrekken richting Casablanca.Na drieënhalf uur vliegen kwamen we om 15.55 uur Marokkaanse tijd (16.55 uur Nederlandse tijd) aan op vliegveld Mohammed Med.

Hoewel we hoopten op 20 graden en volop zon was het weer bewolkt met een temperatuur van slechts 15 graden (eigenlijk typisch Nederlands!?)
Na het lange wachten voor de douane (paspoortcontrole) en de bus vertrokken we om 17.15 richting Marakech.

Onderweg stopten we voor een versnapering bij een Marokkaans tankstation, dat opvallend veel overeenkomsten vertoonde met een Nederlands tankstation (behalve de spotgoedkope prijzen).

Pas na 21.00 uur arriveerden we uiteindelijk in hotel Imperial Borj, met een skitterend mooie lobby die gelijk onze aandacht trok. Hoewel de lobby anders deed vermoeden vertoonden de kamers vele trekjes van vergane glorie.

Nadat de kamers waren verdeeld en we even de tijd hadden genomen om ons op te frissen was het tijd voor het ‘verlate’ avondeten, onder het genot van een Marokkaans zang- en muziekduo die o.a. James Last op klompen zong. Zeer vermakelijk… Na het eten besloot de helft een bezoek te brengen aan het Djem El Fna Plein te gaan, één van de vele trekpleisters van Marakech.

En hiermee kwam een einde aan de eerste dag in Marokko.

• 24 Februari 2008 - 19:47

Ans Mulders:

En???????????????????????????

• 24 Februari 2008 - 19:55

Marco:

dit is een goed reis verslag
    hoop dat er nog velen zullen volgen???
    yvonne:
    hier alles goed mooie weer lekker wezen toeren. bq van jorn was goed geslaagd
    allen eten was minder
    groeten marco

• 24 Februari 2008 - 20:30

Joke:

Ik begrijp dat Anita en Jeroen samen de tekst "we zijn er" hebben gecomponeerd? Nu wil ik dolgraag weten waar precies en WAT jullie gegeten hebben. Maite, ga je wel op tijd naar bed, want je moet morgen weer vroeg op.(ontzettend vervelend dat ik er zelf geen oogje op kan houden...) Lieverds, veel pret!

• 24 Februari 2008 - 20:50

Hans Teulings:

Ben erg benieuwd naar de eerste foto's. Groetjes uit Amsterdam en nog veel plezier.

• 24 Februari 2008 - 21:20

Ans Mulders:

Het aankomstberichtje van 23 februari is uit het archief?
    Veel plezier groet Ans

team van de St.Jan de Doperschool

Een groot gedeelte van ons team gaat de krokusvakantie op een andere manier invullen dan we gewend zijn: we gaan op studiereis naar Marokko, het geboorteland van heel veel leerlingen van onze school. We willen de taal, de cultuur en de gebruiken "opsnuiven" van onze Marokkaanse leerlingen.