Drinken en zo! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van team van de St.Jan de Doperschool - WaarBenJij.nu Drinken en zo! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van team van de St.Jan de Doperschool - WaarBenJij.nu

Drinken en zo!

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg team van de St.Jan de Doperschool

19 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Drinken
Het is het veiligst om mineraalwater uit flessen te drinken; drink liever geen ongekookt kraanwater. Het kraanwater wordt wel gechloreerd en is in de meeste grote steden inmiddels wel drinkbaar, maar er zijn toch veel mensen die er last van krijgen. Het water in Meknes is om onduidelijke redenen een uitzondering op de regel. Sidi Ali of Sid Harazem zijn twee veel voorkomende merken mineraalwater. Mineraalwater wordt ook in kleine flesjes verkocht, dat is handig voor in de rugzak. In een restaurant of hotel betaal je al gauw het dubbele. Koffie wordt met een glas water geserveerd. Dat is vrijwel overal kraanwater.

• Gebruik geen kraanwater, maar “flessenwater” voor het tanden poetsen, het wassen van fruit en sla, het reinigen van contactlenzen en het schoonmaken van een snee of wondjes.

• Eet geen sla en ongeschild fruit, tenzij je er zeker van bent dat ze zijn gewassen met water uit een fles.

• Eet geen ijs.

• Koop geen eten bij stalletjes op straat.

Uit een Marokkaanse reisgids(fonetisch geschreven):
Diaât mquas defrin-Ik ben mijn nagelschaar kwijt.
Wach had larneb dialek- Is dat konijn van u?
Garcon,hrira diali fiha shihaja-Ober, er zit iets in mijn soep!
Hândek bnat achrin?- Heeft u nog meer dochters?

• 19 Februari 2008 - 22:12

Birgit Oelders:

Wat een geweldige site, Marcel, dankjewel! Krijg ik zo nu en dan een e-mailberichtje als er weer nieuws op staat?

Een goede reis!

Birgit (Plan en Aanpak)

• 20 Februari 2008 - 20:29

Karen:

Ja lieve Marcel, moet nog een keer gezegd worden.... wat doe je dit toch gezellig!! Echt leuk! :)

team van de St.Jan de Doperschool

Een groot gedeelte van ons team gaat de krokusvakantie op een andere manier invullen dan we gewend zijn: we gaan op studiereis naar Marokko, het geboorteland van heel veel leerlingen van onze school. We willen de taal, de cultuur en de gebruiken "opsnuiven" van onze Marokkaanse leerlingen.